EN NÄTVERKSDAG MED INGELA NORDENHAV OM EN FANTASTISK VARUMÄRKESRESA PÅ VOLVO LASTVAgnar
Tid och plats
Fredag 7 februari
08.30 – 08.30 Frukost & mingel
08.30 – 15.45 Föreläsning, erfarenhetsutbyte och fördjupning med dagens föreläsare
Di Close, Peter Myndes backe 12, Stockholm
VÄGEN TILL 100 MILJONER VISNINGAR, FRAMGÅNGar OCH LÄRDOMAR
Ingela Nordenhav var under ett antal år marknads- och lanseringschef på Volvo lastvagnar. Hennes uppdrag var att göra det klassiska lastbilsvarumärket mer attraktivt och modernt, utan att förändra vad det står för. Resultatet har setts av mer än 100 Miljoner tittare. Du kommer under en inspirerande nätverksdag få lyssna till Ingelas berättelse om varför Volvo valde att göra på ett helt nytt sätt, vad som hände bakom kulisserna och tips på hur man kan tänka och agera i både med- och motgång..
Tips för att VÅGA OCH ORKA DRIVA en MODERNISERING AV VARUMÄRKEt
Som marknadschef idag räcker det inte att ”göra reklam” – man ska generera affärer. På riktigt. Varumärket ska dessutom vara trovärdigt och samtidigt hålla sig fräscht. Det krävs mycket för att lyckas. Ingela berättar om sina erfarenheter av att driva stora, grundläggande förändringar med ett etablerat varumärke. Hur skapar man förståelse och förnyelse? Hur vågar man utmana både externt och internt? Hon bjuder på både lyckosamma och mindre lyckosamma exempel från sin tid på både Volvo och flera andra bolag.
DU FÅR MED DIG
Under dagen finns det självklart gott om tid för diskussioner med dina nätverkskollegor, både om dagens föreläsning, dina aktuella utmaningar och för att utnyttja din erfarenhet och kunskap för att ge feedback och råd till dina gruppkollegor.
Välkommen!
Kontaktperson
Linnea Johansson Amri, Nätverksledare
Kontakta oss för mer info om våra grupper och Di Close chefsnätverk.