Onsdag 27 april
08.30 – 09.00 Frukost & mingel
09.00 – 15.45 Föreläsning, erfarenhetsutbyte och fördjupning med dagens föreläsare
Hotel Bellora, Kungsportsavenyn 6, Göteborg
Kristin Heinonen är strateg och trendanalytiker med fokus på konsumentbeteenden, kommunikation och digitalisering. Hon rapporterar regelbundet om konsumenttrender och ny teknik som en del av Dagens Medias analysteam, och brinner för att hjälpa företag att ta avstamp i framtiden för att ta bättre strategiska beslut idag.
Analysera framtidens affärslandskap
2020 har visat hur svårt det är att förutse framtiden, även på kort sikt. Samtidigt är behovet större än någonsin att hitta strategier för att navigera i en volatil samtid. Strategic foresight är metoder för att kartlägga nyckeltrender och analysera framtida affärslandskap.
Ta bättre beslut idag med hjälp av framtiden
Kristin hjälper dig att ta dig an “the big unknown” (framtiden) och se hur stora förändringar i samhället, som digitalisering, kan påverka ett företags affärsmodell på kortare och längre sikt. Kort sagt, att med hjälp av framtiden ta bättre beslut idag!
Under dagen finns det självklart gott om tid för diskussioner med dina nätverkskollegor, både om dagens föreläsning, dina aktuella utmaningar och för att utnyttja din erfarenhet och kunskap för att ge feedback och råd till dina gruppkollegor.
Välkommen!
Kontaktperson
Jennifer Häll, Regionsansvarig Göteborg
Kontakta oss för mer info om våra grupper och Close chefsnätverk.