7 februari 2024

Trender och taktiker i sociala medier

Marknad

Plats: Jacy’z Hotel & Resort, Drakegatan, Göteborg, Sverige. Tid: Kl 8:00 - 15:45

en spännande och matnyttig nätverksdag med Lisa Kruse som ger dig massor av konkreta övningar och råd kring arbetet med sociala medier


Tid och plats: 

Onsdag 7 februari                                                                         

08.00 – 09.00 Frukost och tid för att träffa dina nätverkskollegor – vi kommer få ta del av Jacy’z härliga frukostbuffé
09.00 – 15.45 Föreläsning, erfarenhetsutbyte och fördjupning med dagens föreläsare

Jacy’z Hotel och Resort, Drakegatan 10, Göteborg


Vilka är de viktigaste trenderna?
För både B2B liksom B2C, oberoende av bolagsstorlek och budget, är sociala medier det självklara verktyget för att kommunicera med din organisations målgrupper. Lisa kommer under dagen att berätta om vilka trender som är viktigast och som förutspås att bli bestående inom sociala medier.

Trenderna och förändringarna som påverkar er kommunikation har aldrig rört sig så snabbt som de gör nu; och Lisa menar att de till stor del drivs genom sociala medier – av kunderna själva. Enligt Lisa måste vi därför förändra bilden av hur vi använder sociala medier som varumärken.

Välj rätt taktiker och kanaler
Hon delar med sig av trendspaningar från USA och Kina och ger konkreta, handfasta råd kring hur ni kan växla upp er contentproduktion till sociala medier (utan att höja budgeten – snarare sänka den). Du lär dig även hur din kommunikationsavdelning bäst går tillväga för att välja rätt taktiker, kanaler och innehåll och vad ni ska välja bort.

Efter dagen har du fått en kunskapsinjektion om allt det senaste inom sociala medier, men även en konkret, individuellt anpassad actionlist på vad ni ska implementera direkt eller ta med er på kort och lång sikt i det kontinuerliga utvecklingsarbetet kring era sociala medier

UR INNEHÅLLET

  • Trender från USA och Kina med tongivande, virala exempel att inspireras av.
  • Kunskap om hur mycket content som behövs till de mest populära plattformarna och hur varumärken i de ledande länderna gjort för att hantera den höga frekvensen, utan att tappa i kvalitet eller kreativ höjd.
  • De mest populära sociala mediernas aktuella fokusområden och önskan till er som varumärke – det vill säga, vad de vill att ni ska göra mer och mindre av.
  • Att navigera den konstanta förändringen genom retoriken och grunderna i kommunikation.
  • Gruppövningar och idégenerering samt individuella uppgifter och hemläxor (medskick).
  • Framtidsspaning och Lisas teorier om vilka stora trender som snart tornar upp sig vid horisonten.

NÄTVERKANDE

Under dagen finns det självklart gott om tid för diskussioner med dina nätverkskollegor, både om dagens föreläsning, dina aktuella utmaningar och för att utnyttja din erfarenhet och kunskap för att ge feedback och råd till dina gruppkollegor.

Välkommen!

 

Kontaktperson

Jennifer Häll, Regionsansvarig Göteborg

073-707 07 89

 

 

Inte medlem?

Kontakta oss för mer info om våra grupper och Di Close chefsnätverk.

Jag är intresserad