Tid och plats
Onsdag 24 april
08.30 – 09.00 Frukost & mingel
09.00 – 15.45 Föreläsning, erfarenhetsutbyte och fördjupning med dagens föreläsare
Di Close, Peter Myndes backe 12, Stockholm
Vilka är de viktigaste trenderna?
För både B2B liksom B2C, oberoende av bolagsstorlek och budget, är sociala medier det självklara verktyget för att kommunicera med din organisations målgrupper. Lisa kommer under dagen att berätta om vilka trender som är viktigast och som förutspås att bli bestående inom sociala medier.
Trenderna och förändringarna som påverkar er kommunikation har aldrig rört sig så snabbt som de gör nu; och Lisa menar att de till stor del drivs genom sociala medier – av kunderna själva. Enligt Lisa måste vi därför förändra bilden av hur vi använder sociala medier som varumärken.
Välj rätt taktiker och kanaler
Hon delar med sig av trendspaningar från USA och Kina och ger konkreta, handfasta råd kring hur ni kan växla upp er contentproduktion till sociala medier (utan att höja budgeten – snarare sänka den). Du lär dig även hur din kommunikationsavdelning bäst går tillväga för att välja rätt taktiker, kanaler och innehåll och vad ni ska välja bort.
Efter dagen har du fått en kunskapsinjektion om allt det senaste inom sociala medier, men även en konkret, individuellt anpassad actionlist på vad ni ska implementera direkt eller ta med er på kort och lång sikt i det kontinuerliga utvecklingsarbetet kring era sociala medier
UR INNEHÅLLET
Under dagen finns det självklart gott om tid för diskussioner med dina nätverkskollegor, både om dagens föreläsning, dina aktuella utmaningar och för att utnyttja din erfarenhet och kunskap för att ge feedback och råd till dina gruppkollegor.
Välkommen!
Kontaktperson
Linnea Johansson Amri, Nätverksledare
Kontakta oss för mer info om våra grupper och Di Close chefsnätverk.