1 december 2021

Systembolaget – annorlunda av en anledning

Kundservice

Plats: Götgatan 14, Stockholm, Sverige. Tid: Kl 8:30 - 15:45

VÄLKOMMEN TILL NÄTVERKSDAGen 1 december. Denna gång delar Lisa Spännare och Lotta Pransgård med sig av Systembolagets framgångsfaktorer.


Tid och plats: 

Onsdag 1 December         

08.30 – 09.00 Frukost & mingel
09.00 – 15.45 Föreläsning, erfarenhetsutbyte och fördjupning med dagens föreläsare

VY, Götgatan 14, Stockholm

en enhetlig personlig upplevelse

Oavsett om kunden möter personalen i fysisk butik, i online-butiken, via kundtjänst eller på något annat sätt vill Systembolaget att de ska känna deras kundlöfte. Därför läggs stort fokus på att knyta ihop e-handeln med det mänskliga kundmötet – allt för att kunden ska få samma enhetliga och personliga upplevelse av Systembolaget.

Tydlig kundorientering

Det goda kundmötet sattes på kartan i början av 2010 och lade grunden i Systembolagets förändringsresa för att bli bäst på service. Genom en tydlig kundorientering och ett starkt ledarskap som engagerat alla medarbetare i organisationen, är ständig utveckling för att skapa och bibehålla ett imponerande kundmöte en integrerad del av vardagen.

Ämnen som tas upp

  • Systembolaget – annorlunda av en anledning. Att ge högsta möjliga service utan vinstintresse
  • Chatt – det personliga digitala kundmötet. Hur vi skapat ett kundmöte i chatt med en generell kundnöjdhet på 95% i kraft av medarbetare från hela Sverige
  • Kunddialog i Sociala medier för Systembolaget – att som monopol möta detractors och promoters, strategi och effekt.

Välkommen!

 

Kontaktperson

Kicki Forsberg, Nätverksledare

070-877 16 30

 

 

Inte medlem?

Kontakta oss för mer info om gruppen och Close chefsnätverk.

Jag är intresserad

Security by Webbfabriken.com