Där branding möter innovation och ledarskap, där näringsliv möter offentlig sektor och akademi, där möter du också Micco Grönholm. Micco har en lång, djup och bred erfarenhet som varumärkeskonsult för ett mycket stort antal såväl svenska som utländska företag, bl.a. Axis, Bring, Converse, Inter Ikea och JBT Corporation. Mest känd är han dock för att ha ansvarat för skapandet och den globala lanseringen av varumärket Bluetooth, på uppdrag av Ericsson, IBM, Intel, Nokia och Toshiba. Micco har också arbetat som Head of Future på Helsingborgs stad, med övergripande ansvar för såväl varumärkes- som innovationsfrågor.

Idag är Micco CMO på digitaliseringskoncernen CombinedX samt lärare i marknadsföring på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Micco driver också en egen konsultverksamhet inom marknadsförings-, varumärkes- och innnovationsfrågor.

Du hittar Micco på Linkedin  och Facebook. På Twitter och Instagram är han @miccogronholm och på internet finns han på http://micco.se.

Omdömen från våra medlemmar som lyssnat till Miccos föreläsningar

  • Bra föreläsare som verkar brinna för sitt ämne och som är intressant och inspirerande att lyssna på.
  • Lysande. En av de bästa hittills!
  • Bra tankar kring varumärket och tips kring detta och hur man kan inspirera organisationen.
  • Intressant, bra faktabaserad info med många konkreta tips.
  • Gillar föreläsningen skarpt, mycket användbara fakta!
  • Bästa jag hört på länge. Kände att jag fick nya perspektiv och sammanhang.
  • Bra, relevant och snyggt levererat, Micco är en stjärna!

Utmärkt föreläsare
Micco Grönholm har för sina föreläsningar hos Chefsnätverket Close tilldelats utmärkelsen: ”Utmärkt föreläsare – Guld”. Endast föreläsare med betyg på 4,8 eller mer får utmärkelsen så detta är ett bevis på att Micco varit mycket uppskattad och fått höga betyg av våra medlemmar.