Ulf  Lidman har 35 års erfarenhet av möten med människor i kris och konflikt. Erfarenheterna av alla möten är många och djupa. Att se människan, den enskilda individen, är avgörande. Först då kan du ge stöd. Tekniker, metoder och modeller för hantering och bearbetning av kriser och konflikter är helt underordnade det individuella behovet och individens sociala sammanhang.

Läs gärna Ulf krönika om det empatiska ledarskapet

Omdömen från våra medlemmar som lyssnat till Ulfs föreläsningar
  • Bästa föreläsaren vi haft – i min värld. Han är som en bra actionfilm där man inte ens vill tappa fokus på honom och vad han säger, med att ens ta en anteckning eller kolla klockan.
  • Ulf Lidman föreläste med ett härligt engagemang och lyckades med att ha glimten i ögat på rätt ställe i detta allvarliga ämne. Mycket intressant.
  • Mycket intressant, bra med verkliga exempel och konkreta processer och verktyg.
  • Mycket bra, givande, roligt och användningsbart.
  • Det bästa hittills, skapar många tankar. Rör allt och alla.
  • Inspirerande, tydlig och praktisk användbar i det dagliga arbetet.
  • Superbra! En av de bästa på länge. Mycket intressant!
  • Tack för vi fick träffa Ulf Lidman och ta del av hand kunskap/erfarenheter och fantastiska berättelser.
  • Den bästa föreläsning jag varit på.
  • Fantastiskt! 6: a!
  • Ulf var by far en av de bästa föreläsarna jag lyssnat på. Han lyfter viktiga frågor och han för det på ett inspirerande sätt. Kände mig som ett krishanteringsproffs efter igår.

Utmärkt föreläsare
Ulf Lidman har för sina föreläsningar hos Chefsnätverket Close tilldelats utmärkelsen: ”Utmärkt föreläsare – Guld”. Endast föreläsare med betyg på 4,8 eller mer får utmärkelsen så detta är ett bevis på att Ulf varit mycket uppskattad och fått höga betyg av våra medlemmar.