UPP

Close Frukost i Göteborg: Börja resan mot det nya arbetslivet – utveckla medarbetarupplevelsen!

Chefsnätverket Close - fredag 09 mars 2018

Tid och plats:

Fredag 9 mars

Frukost kl. 8.00 – 8.30, Föreläsning kl. 8.30 – 10.00

Elicit, Nils Ericsonsplatsen 3, Göteborg

Dagens föreläsning:

Under de senaste åren har kundupplevelsen stått högst upp på agendan i många organisationer. Enligt dagens föreläsare, Heléne Lidström, behöver man först jobba internt med medarbetarupplevelsen för att lyckas skapa den bästa kundupplevelsen. Så handen på hjärtat: Vilken upplevelse erbjuder du dina anställda?

Medarbetarupplevelsen handlar om så mycket mer än att stärka ett Employer Brand och att jobba med medarbetarlöften. Det handlar om allt som påverkar hur medarbetarna har det på jobbet. Allt som syftar till att öka engagemanget och stärka kulturen. Digitaliseringen bär på nya förutsättningar för att optimera medarbetarupplevelsen, men många arbetsplatser ligger hopplöst efter på detta område.

Den yngre generationen ställer helt andra krav på upplevelser och inte minst digitala upplevelser och förväntas att det ska erbjudas även på arbetsplatsen. “Bring Your Own Device” trenden ökar, att erbjuda medarbetare moderna verktyg och tekniska prylar byggda med bra användarupplevelser är och kommer att bli än viktigare i jakten på talangerna.

Heléne Lidström berättar hur du gör för att ställa om från att arbeta med enskilda delar av medarbetarnas arbetssituation till att se medarbetarupplevelsen som en sammanhängande helhet.

Hur kan digitaliseringen vara nyckeln till en bättre medarbetarupplevelse? Och hur kan man modernisera arbetsplatsen och möta de behov som medarbetarna har samtidigt som vi utformar en arbetsmiljö som engagerar människor och får medarbetarna att faktiskt vilja komma till kontoret. Hur kan du bygga ett modernt närvarande ledarskap med hjälp av tekniken och inte minst, och hur gör du för att få människor att ändra beteenden för att arbeta smartare och mer effektivt?

Om föreläsaren:

Heléne Lidström har över 20 års erfarenhet från ledande befattningar i bolag som Finnair, Microsoft, Icon Medialab och Tele2, där förändring på temat kommunikation, kultur och ledarskap i det nya arbetslivet har varit den röda tråden. Heléne har ett passionerat intresse för företagskulturens betydelse för affären, liksom för individens förmåga att hantera, driva och ta ansvar för sin egen motivation som bottnar i ett ledarskap byggt på tillit. Heléne är expert på förändringsprocesser och är idag en uppskattad och ofta anlitad föreläsare och strategisk rådgivare. Hon har delat med sig av sina erfarenheterna och lärdomarna i boken “Det nya arbetslivet – så skapades Sveriges bästa arbetsplats” som gavs ut 2016.

Heléne Lidström ansvarade för Microsofts resa till ”Det Nya Arbetslivet”. Det innebar radikala förändringar i såväl arbetssätt som kontorsutformning som bl.a. innebar att man införde ett aktivitetsbaserat arbetssätt med målsättningen att skapa de bästa förutsättningarna för motivation och välmående för medarbetarna. Trots att det fanns ett rejält motstånd initialt blev succén snabbt ett faktum. Interna medarbetarundersökningar visade på fantastiska resultat, vilket också uppmärksammades externt. Microsoft fick utmärkelsen Sveriges bästa arbetsplats tre år i rad och tilldelades priset för Sveriges snyggaste kontor.

Våra samarbetspartners:

Om SATS:

SATS företagsavdelning hjälper ditt företag att lyckas med sin friskvård genom att kartlägga ditt företags behov och önskemål med skräddarsydda handlingsplaner. Läs mer…

Om Elicit:

Elicit är ett värderingsstyrt IT-bolag som levererar digital konkurrenskraft. Företagets drivkraft är att förvandla problem till möjligheter och dilemman till lösningar. Elicit tar helhetsansvar i utvecklingsprojekt och tillför specialistkompetens. Läs mer…

About Chefsnätverket Close

Tidigare mail konfig chefsnatverketclose@gmail.com View all posts by Chefsnätverket Close →

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

chat Intresseanmälan

  • Jag är intresserad av att föreläsa!