Stockholm

Kundservicechefer

 

 

Kontaktperson

Kicki Forsberg, Nätverksledare

070-877 16 30

Kundservicechefer Stockholm

Om gruppen

Det här är en stark grupp med kundservicechefer från några av Sveriges främsta varumärken och bolag. Gruppen har ett brinnande intresse för allt som rör det senaste kring kundservice, både operativt och strategiskt, med stort fokus på ledarskap och motivation. Vi skräddarsyr programmet efter gruppens önskemål och väljer därför föreläsare med extra stor noggrannhet baserat på dessa kriterier. Gruppen kännetecknas av en mycket välkomnande och öppen atmosfär som består av en intressant blandning av stora callcenters och mindre kundtjänst. Gruppen har chefer från branscher som bank/finans, telekom, energi, detaljhandel, e-handel, myndigheter och kommuner.

Vad får jag?
  • Modern kompetensutveckling genom diskussioner kring en rad utmaningar och möjligheter, med chefer som har liknande befattning och därmed kunskap inom ditt område.
  • Hjälp att lösa konkreta problem eller utmaningar du och din organisation står inför.
  • Ovärderliga kontakter som precis som du, är på plats för att ge och få nya infallsvinklar och idéer.
  • Inspiration från kända föreläsare och kunniga ledare.

Hur går det till?

Fyra nätverksdagar per år är navet i vår verksamhet och basen för utbytet av kunskap och erfarenheter. Detta sker i respektive chefsgrupp, som alla har 30-50 medlemmar och bidrar med sin unika kompetens.
De här välplanerade nätverksdagarna gör att du får ut maximalt av träffarna, utan egen förberedelse. Vid varje träff lyssnar vi även på Sveriges absolut bästa föreläsare som talar om ämnen kopplat till yrkesrollen och gruppens önskemål.

VAD TYCKTE VÅRA MEDLEMMAR EFTER SENASTE NÄTVERKSTRÄFFEN?
  • Föreläsningen och nätverkandet i kombination gav mig inspiration, energi och konkreta uppslag som jag kan använda i min vardag.
  • Mycket inspirerande och givande, tar med massa ny energi från dagen
  • Härlig inspiration från föreläsningen. Många aha-upplevelser.
  • Toppen, fick nya kloka tankar och vinklingar.
  • Fick mycket bra input och känner mig inspirerad att ta tag i nya utmaningar hemma.
  • Bra mix av personer och utmaningar.
  • Föreläsningen var bra, fick mycket insikter.
  • Det bästa med dagen var Close-tiden, framför allt att jag fick ta del av andras dilemman och resonemang
  • Fick bra tips från Close-tiden, det var en inspirerande föreläsning och fick många nya kontakter
Exempel på ämnen som diskuterats det senaste året i kundservicechefsgrupperna:

Förändringar i konjunkturen – Att leda post-covid med fortsatt arbete hemifrån – Fördelning mellan arbete på kontor och hemma – Utmaningar kring digitala verktyg – IT-säkerheten – AI – Kvalité – Svåra samtal – Ärendehanteringssystem – Supportsystem – Uppföljning – Digitalisering – Självledarskap – Sjukfrånvaro – Ansvarstagande – Utmaningar med en internationell organisation – Ledarskap – Attrahera & rekrytera rätt kompetens – Kvalitetsuppföljning – Korttidsarbete – Psykisk ohälsa – Onboarding – Effektivitet – Coachning – Förändringsledning – Outsourcing – Kompetensutveckling – Personalomsättning – Nyckeltal – Motivera & engagera medarbetare – Internationell kundtjänst – Automatisering – KPI:er – Kundo – Kundmöten – Självbetjäning – Transformation – Kundtjänststrategier – Avtal – Kundtjänst-system – Chatbot – Aktivitetsbaserat kontor – Change management – Omorganisation – Kompetensprofiler – Hårda & mjuka värden – Telefonväxlar & system – Varsel – Contact center – Försäljning – Kunder & Samarbeten – Medarbetarundersökning – Effektiva processer – Agilt arbetssätt – GDPR.

Är Close rätt för mig?

För att kunna utveckla oss själva, vår verksamhet och våra medarbetare så behöver vi tid för reflektion, men även låta oss inspireras. Det är först när vi kliver ur vårt ekorrhjul och reflekterar som vi tydligt kan se vad vi gör bra och vad vi kan behöva förändra eller förbättra. Close har jobbat med just detta i 21 år. Med 1800 medlemmar arbetar vi för att på ett tidseffektivt och träffsäkert sätt hjälpa dig att utvecklas kontinuerligt, som individ och som chef. Tillsammans inspireras vi och knyter varaktiga relationer, professionella som vänskapliga.

Frågor?

På Close är vi väl medvetna om de utmaningar chefer står inför idag. Fråga oss gärna om behovsanpassade medlemskap för att möta just dina specifika utmaningar. Tveka inte att kontakta Kicki om du har några frågor om kundservicechefsgrupperna Stockholm.

 

Jag är intresserad

 

Made by Webbfabriken.com