Göteborg

Marknadschefer

Kontaktperson

Robert Goth, Medlemsansvarig

070-877 10 05

Marknadschefsgruppen

Som marknadschef ansvarar du för företagets, organisations eller myndighetens marknadsföring operativt och strategiskt. Det kan gälla allt från kundsegmentering, analys av marknadsutvecklingen till mer kreativa uppgifter som framställandet av kampanjer och ledning av olika mässor och events. Viktiga egenskaper är att förstå vad för behov eller problem det finns på marknaden och hitta en lösning. Teknikutvecklingen har bidragit till att marknadschefens roll ständigt förändras och marknadsföring anpassas för målgrupper både ”online” och ”offline”.

Det här är en stark grupp med några av Sveriges främsta varumärken och bolag representerade. Gruppen har ett brinnande intresse för allt som rör det senaste inom marknadsföring, trender, sociala medier, varumärkesarbete med stort fokus på ledarskap. Vi väljer därför föreläsare med extra stor noggrannhet baserat på dessa kriterier. Gruppen kännetecknas av en mycket välkomnande och öppen atmosfär som består av en intressant blandning av B2C- och B2B-företag från branscher som bank/finans, telekom till livsmedel, detaljhandel, och media. Som medverkande förväntas du närvara vid fyra nätverksdagar per år, samt vara öppen för att få och ge feedback på utmaningar och pågående processer.