Det här är en stark grupp med några av Sveriges främsta varumärken och bolag representerade. Gruppen består av marknadschefer/ direktörer med nationella och internationella befattningar, alla med ett brinnande intresse för allt som rör det senaste inom marknadsföring, trender, sociala medier, varumärkesarbete med stort fokus på ledarskap. vi väljer därför föreläsare med extra stor noggrannhet baserat på dessa kriterier. Gruppen kännetecknas av en mycket välkomnande och öppen atmosfär, meden intressant blandning av B2C- och B2B-företag från branscher som bank/finans, telekom till livsmedel, detaljhandel, och media.
Fyra nätverksdagar per år är navet i vår verksamhet och basen för utbytet av kunskap och erfarenheter. Detta sker i respektive chefsgrupp, som alla har 30-50 medlemmar och bidrar med sin unika kompetens.
De här välplanerade nätverksdagarna gör att du får ut maximalt av träffarna, utan egen förberedelse. Vid varje träff lyssnar vi även på Sveriges absolut bästa föreläsare som talar om ämnen kopplat till yrkesrollen och gruppens önskemål.
Förändringar i konjunkturen – Att leda post-covid med fortsatt arbete hemifrån – Fördelning mellan arbete på kontor och hemma – Utmaningar kring digitala verktyg – IT-säkerheten – AI – IT-säkerhet – Analysprocesser – Appar – Attrahera & rekrytera personal – B2B-marknadsföring – E-commerce – Sociala medier– Smarketing-samarbete mellan sälj & marknad – Storytelling – Digital omställning – KPI:er – Onboarding – Internationell marknadsföring – Ledarskap – Bygga relevant content – Engagemang – Marknadsstrategier – Marknadsplaner – Varumärkesportfölj – Varsel – Digital media – Kundnöjdhet – Korttidsarbete – Global organisation – Mätbar marknadsföring – Marknadskommunikation – Employer/Employee branding – Automatisering – Synka sälj- & marknadsprocessen.
För att kunna utveckla oss själva, vår verksamhet och våra medarbetare så behöver vi tid för reflektion, men även låta oss inspireras. Det är först när vi kliver ur vårt ekorrhjul och reflekterar som vi tydligt kan se vad vi gör bra och vad vi kan behöva förändra eller förbättra. Close har jobbat med just detta i 21 år. Med 1800 medlemmar arbetar vi för att på ett tidseffektivt och träffsäkert sätt hjälpa dig att utvecklas kontinuerligt, som individ och som chef. Tillsammans inspireras vi och knyter varaktiga relationer, professionella som vänskapliga.
På Close är vi väl medvetna om de utmaningar chefer står inför idag. Fråga oss gärna om behovsanpassade medlemskap för att möta just dina specifika utmaningar. Tveka inte att kontakta Lisa om du har några frågor om marknadschefsgruppen Stockholm.